Regulamin usług - Lubuski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Kalsku

Regulamin usług

Regulamin sklepu internetowego 

§1
Postanowienia wstępne

1.   Sklep internetowy, dostępny pod adresem internetowym www.lodr.pl prowadzony jest przez Lubuski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Kalsku, Kalsk 91, 66-100 Sulechów, NIP: 9271603749, REGON 001059001
2.     Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.

§2
Definicje

1.     Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2.     Sprzedawca - Lubuski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Kalsku, Kalsk 91, 66-100 Sulechów, NIP: 9271603749, REGON 001059001
3.     Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
4.     Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
5.     Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.lodr.pl
6.     Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
7.     Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
8.     Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
9.     Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
10.  Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
11.  Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
12.  Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
13.  Produkt - dostępna w Sklepie rzecz będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą; rzecz występuje w formie fizycznej lub w formie elektronicznej;
14.  Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. 

§3
Kontakt ze Sklepem

1.     Adres Sprzedawcy: Lubuski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Kalsku, Kalsk 91, 66-100 Sulechów,
2.     Adres e-mail Sprzedawcy: redakcja@lodr.pl
3.     Numer telefonu Sprzedawcy: 68 385 20 91
4.     Numer fax Sprzedawcy 68 385 28 68
5.     Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 24 1130 1222 0030 2053 4720 0004
6.     Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
7.     Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 7.00 – 15.00

§4
Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
a.      urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową (Opera, FireFox, Chrome, lub inne współdziałające)
b.     aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
c.      włączona obsługa plików cookies,

§5
Informacje ogólne

1.     Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
2.     Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga założenia Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu.
3.     Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
4.     Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz – w przypadku Produktów dostarczanych fizycznie do Klienta - koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
5.     W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.

§6
Zakładanie Konta w Sklepie

1.     Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko, dokładny adres, na który będą dokonywane przesyłki (ulica, nr doku i mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), a w przypadku firm i chęci otrzymania faktury, należy podać także NIP firmy.
2.     Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
3.     Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
4.     Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

§7
Zasady składania Zamówienia

W celu złożenia Zamówienia należy:
1.     Wejść na stronę Sklepu pod adresem www.lodr.pl
2.     Zalogować się do swojego konta;
3.     Wybrać produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Wykup prenumeratę”
4.     Potwierdzić dane Klienta oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia
5.     Kliknąć przycisk “Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”
6.     Opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem §8 pkt 3.

§8
Oferowane metody dostawy oraz płatności

1.     Klient może skorzystać z następujących metod dostawy zamówionego Produktu w formie fizycznej:
a.      Przesyłka pocztowa
b.     Przesyłka kurierska
c.      Odbiór osobisty dostępny pod adresem: Lubuski Ośrodek Doradztwa Rolniczego, Kalsk 91, 66-100 Sulechów.
2.     Zamówiony Produkt w formie elektronicznej udostępniany jest Klientowi poprzez stronę www.lodr.pl w formie pliku PDF. Ikona pliku do pobrania pojawia się na stronie WWW po zakończeniu transakcji zakupu.
3.     Klient dokonuje płatności w formie płatności elektronicznej, za pośrednictwem systemu płatności online PayU.
4.     Szczegółowe informacje na temat metod dostawy i metody płatności znajdują się za stronach Sklepu.
5.     Sklep wysyła towar w terminie 3 dni roboczych.

§9
Wykonanie umowy sprzedaży

1.     Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
2.     Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą (umowa zawarta na odległość).
3.     Klient obowiązany jest do dokonania płatności po zaakceptowaniu przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane. System automatycznie przyjmuje wpłatę i w przypadku, gdy ta nie dojdzie do skutku z winy Klienta lub Banku, zamówienie zostaje automatycznie anulowane. Całą procedurę zamówienia prenumeraty trzeba rozpocząć od nowa. 
4.     Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia. 
5.     Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
6.     W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
7.     Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.

§10
Prawo odstąpienia od umowy

1.     Klient może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2.     Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Klientowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
3.     W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy. W przypadku tej umowy, prawo do odstąpienia można zrealizować poprzez kliknięcie przycisku „Anuluj prenumeratę”, dostępny po zalogowaniu na konto Klienta przez 14 dni od zakupu. Po upływie tego czasu, prawo do odstąpienia należy zrealizować w sposób określony w ust.6 poniżej.
4.     Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do Umowy o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, dostarczanych droga elektroniczną, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy. Postanowienia tego nie stosuje się do typu Umowy, o której mowa w ust.3 powyżej.
5.     Klient może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Klienta oświadczenia przed upływem tego terminu.
6.     Oświadczenie może być wysłane drogą elektroniczną na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia w formularzu kontaktowym na stronie Sklepu. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
7.     W przypadku przesłania oświadczenia przez Klienta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi na podany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
8.     Skutki odstąpienia od Umowy:
a.      Umowę uważa się za niezawartą, a w stosunku do Umowy polegającej na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata) – uważa się za rozwiązaną z datą wpływu oświadczenia o odstąpieniu do Sprzedawcy (skutek odstąpienia jedynie na przyszłość);
b.     Sprzedawca zwraca Klientowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy;
c.      Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, tj. poprzez PayU;
d.     Nie wymaga się od Klienta odesłania Produktu. 

§11
Reklamacja 

1.     Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
2.     Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
3.     W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
4.     Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia w formularzu kontaktowym na stronie Sklepu.
5.     Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru. 
6.     Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione. 

§12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1.     Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z  pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującym adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
2.     Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a.      Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U.2024.312 tj.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą. 
b.     Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U.2024.312 tj.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą. 
c.      Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

§13
Dane osobowe w Sklepie internetowym

1.   Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
2.   Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.
3.   Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być: 
a.      W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b.     Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta podmiotowi obsługującemu płatność PayU.
4.   Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5.   Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. 

§14
Postanowienia końcowe

1.   Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2.   Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3.   W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych. 4.   Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Kalendarz wydarzeń i szkoleń
Powiatowe Zespoły Doradztwa Rolniczego
Lubuskie Aktualności Rolnicze
Nowość
Lubuski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w KalskuLubuski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Kalsku